Mijn huishoudelijke hulp maakt niet goed schoon.
De zorgafspraken van mijn vader worden mij niet verteld.

Careaz probeert mensen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat er misverstanden ontstaan of dat u over sommige zaken niet tevreden bent. We beschouwen elke klacht als een gratis advies om onze zorg- en dienstverlening verder te verbeteren. Om een klacht snel en goed op te lossen, werken we met een paar spelregels.

Wat kunt u doen als u een klacht heeft?

De eerste stap is de klacht te bespreken met de betrokken medewerker. Ook, of daarna, kan de klacht worden gemeld bij de assistent regiomanager of de regiomanager. Bent u nog niet tevreden of wilt u een advies over de behandeling van uw klacht? Meld de klacht dan bij uw vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon probeert door bemiddeling tot een oplossing te komen. Uiteraard gebeurt die bemiddeling alleen met uw instemming en op vertrouwelijke wijze.

Vertrouwenspersonen

Careaz heeft drie vertrouwenspersonen.
Regio Oost Gelre/Winterswijk - de heer F. J. van Lochem, telefoonnummer  0544 - 374723
Regio Berkelland - mevrouw A. Looman, telefoonnummer 0545 - 271795
Regio Aalten - mevrouw G.J. Lammers-Hakkert, telefoonnummer 0315 - 651327

Onafhankelijke klachtencommissie

Lukt het niet om de klacht op te lossen, dan kan ook de klachtencommissie worden ingeschakeld. Dit is een onafhankelijke regionale commissie waarvan verschillende zorginstellingen gebruik maken. Een klacht moet altijd schriftelijk worden ingediend bij de klachtencommissie. Een kort briefje waarin de klacht omschreven staat, is voldoende. Eventueel helpt de vertrouwenspersoon of een lid van de klachtencommissie hierbij. De receptie van onze woonzorgcentra in Borculo, Dinxperlo en Lichtenvoorde en het Thuiszorgkantoor in Lichtenvoorde hebben de adresgegevens. Binnen tien dagen stuurt de commissie een brief, waarin de ontvangst van de klacht wordt bevestigd en waarin de verdere procedure wordt uitgelegd.